Partnerzy serwisu:
Pasażer

Dolnośląskie: Pociąg Regio do Łodzi jechałby zbyt długo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Dolnośląskie: Pociąg Regio do Łodzi jechałby zbyt długo
fot. Polregio
W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy ponownie nie znajdą się pociągi kategorii Regio łączące Łódź z Wrocławiem. Dolnośląski samorząd tłumaczy, że pomiędzy miastami kursuje coraz więcej składów dalekobieżnych. Przekonuje też, że możliwy do zaoferowania czas przejazdu pociągiem Regio byłby nieatrakcyjny dla podróżnych.

W grudniu tego roku minie pięć lat od likwidacji ostatnich bezpośrednich pociągów kategorii Regio łączących Łódź i Wrocław trasą przez Ostrów Wielkopolski (linie: 14 i 355). Wiemy już, że kursy o charakterze osobowym nie pojawią się także w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie za niecałe cztery miesiące. Samorządy nie wypracowały bowiem w tej sprawie porozumienia.

Kluczowa jest kwestia obsługi odcinka Wrocław – Ostrów

Koncepcja przywrócenia obsługi przez Polregio bezpośredniej relacji Łódź – Wrocław była brana pod uwagę w ubiegłym roku, gdy opracowywano aktualnie obowiązujący rozkład jazdy. Ostatecznie została jednak odrzucona, bo ewentualne uruchomienie kursów miało kolidować z założeniami oferty na trasie z Łodzi przez Ostrów do Poznania. Powody rezygnacji z odtworzenia dawnej oferty w kolejnym roku są podobne. – Trasowanie pociągu w tak długiej relacji może wymusić konieczność wprowadzenia zmian w godzinach przejazdu obecnie uruchamianych pociągów regionalnych na odcinku Ostrów Wielkopolski – Wrocław. To mogłoby zaś spotkać się z niezadowoleniem pasażerów korzystających z nich na krótszych odcinkach w codziennych dojazdach – mówi Michał Nowakowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Podkreśla on także, że liczba pociągów PKP Intercity łączących Łódź i Wrocław rośnie. O ile przed rokiem było ich osiem w każdym kierunku, dziś ogólnopolski przewoźnik oferuje już dziewięć par kursów. – Pociągi odjeżdżają co ok. dwie, trzy godziny i zapewniają dojazd w ok. trzy godziny – usłyszeliśmy od przedstawiciela UMWD.

Kurs regionalny przepuszczałby dalekobieżne pociągi IC

– Uruchomienie pociągu regionalnego zatrzymującego się na każdej stacji i na wszystkich przystankach na trasie, na której występują odcinki jednotorowe, wiąże się ze znacznym wydłużeniem czasu podróży do ok. pięciu, sześciu godzin – twierdzi nasz rozmówca. Przyczyną ma być m.in. konieczność przepuszczania składów dalekobieżnych. Tak długa podróż byłaby zaś zdaniem władz regionu nieatrakcyjna dla podróżnych. Należy jednak zaznaczyć, że przed zawieszeniem kursów przejazd w pełnej relacji zajmował ok. czterech godzin.

Ostatnim argumentem przeciw wznawianiu obsługi relacji Łódź – Wrocław ma być kwestia taborowa. – Uruchomienie takiego pociągu oznacza skierowanie składu przeznaczonego do ruchu regionalnego do obsługi dwóch pociągów w ciągu dnia zamiast do realizacji kilku czy nawet kilkunastu kursów w naszym regionie – ocenia Michał Nowakowski. W rozkładzie jazdy 2025/2026, który wejdzie w życie w połowie grudnia, zachowany zostanie więc układ z odrębnymi kursami Wrocław – Ostrów i Ostrów – Łódź.

Przypomnijmy, że wspomniany już dziewiąty pociąg PKP Intercity łączący Łódź i Wrocław to IC Leśmian. Do czerwca obsługiwał on trasę z Białegostoku do Łodzi. Dwa miesiące temu jego relacja została wydłużona do Wrocławia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Pasażer

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Kasper Fiszer 21 sierpnia 2025

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Pasażer

Koniec pociągu SKPL z Warszawy na Ukrainę

Kasper Fiszer 21 sierpnia 2025

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij